tisdag 17 maj 2011

GoPro igen

Jag testade min GoProkamera häromdagen. Jag har aldrig testat sugkoppsfästet, så nu var det dags. Mitt bekymmer bestod dock i att det handlade om vatten. Ok, den är vattentät. Men jag viste ju inte om den skulle sitta kvar där på kanoten som det var tänkt. Dessutom hade jag ingen fångrem på den. Så om den släpper så blir det nog bara ett enda blub blub blub... Sen är det ju min privata kamera och ingen ersättning om den drunknar. Så med pirrande nerver såg jag när Isak Öhrström paddlade iväg.


Här ser du en smått nervig Dafgård som spanar om kameran är på.

Här ser du hur kameran sitter.

Och här ser du hur en av bilderna blev. Helt ok va? Och kameran satt kvar när Isak hade paddlat sig nerför strömmen. Tack och lov. Kul kul och i tidningen så gick bilden över en sida och jag fick mycket beröm för min uppfinningsrikedom. Så lätt är det.

Här en bonusbild från ett litet reportage om när Thage G Pettersson kom till byn och pratade om Palme. Roligare än så här blev det inte. Såklart så lämnade jag inte den här bilden till redigerarna. Den får bara du se.


/Dafgård

3 kommentarer:

FotoMix-bloggen sa...

Kanonbild Lars.
Synd bara att inte din tidningen kunde köpa in GoPro-kameran istället för du.

Lars Dafgård sa...

Tack Daniel. Ja det är lite synd, men jag jobbar på att vi ska köpa ett gäng. Det är ju inte dyrt liksom.

FotoMix-bloggen sa...

Nä precis, det är ju inga stora pengar egentligen.
Jag håller också på att bearbeta min fotochef om en GoPro-kamera.