lördag 28 maj 2011

Slutenvården

Min kollega Mattias Karlsson har granskat psykvården i Dalarna. Skrämmande saker har kommit fram och han har gjort ett kanonjobb. Jag kom in lite sent i arbetet men jag gjorde så gott det gick. Klicka här och läs artiklarna han har skrivit. Och sen kan du även klicka här och kolla på ett webb-tvklipp som jag knåpade ihop. Inte det vackraste jag har gjort, men det i särklass svåraste. En intervju på över en timme ska klippas ner till drygt tre minuter. Och då ska allt viktigt vara med. Att jag samtidigt fick fotografera och styra två kameror lättade inte på trycket. När det sen skulle klippas ihop så insåg jag att ljudet från bandaren inte höll samma tempo som i kamerorna. Då blev det lite körigt att klippa. Men det blev rörlig bild på intervjun och det var ju det som skulle levereras. Tre sidor i tidningen och vi är nöjda.
Chefläkare Bo Sjödin försöker förklara sig medan verksamhetschef Per Söderberg lyssnar.

Per Söderberg insåg att de har problem och att vi belyste viktiga saker som måste förbättras.

/Dafgård

Inga kommentarer: