onsdag 10 augusti 2011

Före semestern.

Sa du fartkamera? Jag gjorde ett jobb om mobila fartkameror innan semestern, och döm om min förvåning när jag ser vad som sitter i holkarna. Nikons gamla D1. Nu är ju jag en Nikonfantast, men seriöst. D1! En av världens sämsta kameor. Tur är väl att de har en blixt som styr upp det hela. Sen lärde jag mig en hel del om dessa fartkameror, så nu vet jag hur man undviker en dyr lapp i brevlådan. Hehe.
Den här killen klarade sig, men en annan snubbe på en lite snabbare maskin fick en flash i trynet när jag stod där. Men polisen som var i tjäns bara ruskade på huvudet. 
- Det är ingen idé. Motorcyklar har ju ingen regskylt fram och dessutom svarta visir för ansiktet. Han skulle ha kunnat kastat sig i bilen och tagit fast honom, men det sket han i helt enkelt. Han ville hellre stå med mig och prata kameror. Kul kul.

Johan Eklund. Brage. Ett porträtt som vi körde i en sommarbilaga om ungdomsidrott.

Guldstigen. Så heter en förskola här i byn. Det är nått fel med luften där och vi träffade en av mammorna som krigar mot kommunen för en bättre miljö för barnen. Här sitter vi i deras kök och pratar. Barnen var väldigt nyfikna i min kamera och jag fick inte vara ifred en sekund. Kanon och lätt som en plätt att få bra bilder då. Nu kommer jag inte ihåg deras namn, så det hoppar vi över.

GoPro. Jag monterade den i en roddbåt. Tänkte att det blir ju skitbra. Det blev det inte, över tusen bilder och alla såg ut såhär typ. Får tänka om till nästa gång.

Inga kommentarer: