lördag 20 augusti 2011

Tekniknörderi...

Det är precis vad det var. Och precis det vi ville ha. Nörderi i kameror och teknik. De kan sin sak de där killarna. Benke och Mackan från Nikon då. Fråga vad du vill och det kommer ett långt och utförligt svar. Även om jag har fotograferat i snart tolv år som pressfotograf, så är det saker som man inte har en susning om. Och varje gång det kommer en ny kamera så är man tillbaka på noll igen. Typ. Efter en fin presentation av deras sortiment så fick vi som ville, känna ock klämma på kameror, objektiv, blixtar och fan å hans moster. Vi försökte pressa killarna på lite info om det som kommer nästa vecka, men det var lönlöst. Tråkigt men förståeligt. Nikon ska visst komma med nått nytt nu i veckan och jag sitter som på nålar.

Uppslutningen får jag påstå var helt ok, med några sena avhopp med sjukdom och andra orsaker så blev vi 15 dalafotografer. Jag visste inte hur många som skulle komma men hade hoppats på mellan 15-20. Vi som var där hade trevligt och vi inledde med fika/plockmat med olika drycker.

Tack Nikon och stort tack till Poppi på Foto A-bild som såg till att detta blev av.

Lite senare i höst går nästa event av stapeln. Vad det blir återkommer jag med. Men kul ska det bli.
Benke i högform under presentationen av Nikons alla godbitar.

Inga kommentarer: