söndag 15 april 2012

Problemlösning

Min kära fader har sina olika lösningar på de problem som kan uppstå i vardagen. Han fick en matlista i handen häromdagen och begav sig till affären. På listan stod bland annat ett vitkålshuvud. Sagt och gjort, han köpte ett kålhuvud. Men när han kom hem så insåg min lika kära moder att kålhuvudet var lite stort om vi säger så. Det behövde delas för att ens kunna användas. Då kommer min faders uppfinningsrika skalle till användning. Han tar till kapsågen.
Kålhuvudet i kapsågen.

Kålhuvudet delat och klart för vidare bearbetning.

Inga problem är för svåra för ett lösa. Det är en regel min far lever efter. Det är även nått jag försöker leva efter. Sitter någonting fast, då tar man i mer. Sitter det fortfarande fast så tar man till våld. Och det som inte släpper efter det, det ska helt enkelt inte gå att ta isär. Lite så.

Inga kommentarer: