onsdag 9 maj 2012

Vattenpolo

Jag fick i uppdrag att fotografera ett elitseriekval i vattenpolo i lördags. Ta en genrebild stod det i jobbeskrivningen. Texten skulle tydligen tas in via telefon i efterhand. Mycket trist att vi inte är med på riktigt när det kommer till "udda" sporter. Vi skriver dock spaltmeter om fotboll och gärdsgårdshockey. Men men, nu är det så vi jobbar här och jag får väl vara glad att jag fick fotografera och publicera här på bloggen.
Fan va kul det är med annorlunda sporter. det finns bilder överallt verkar det som. Jag valde att inte använda påsen den här gången. Utan jag ville försöka få med mig bra bilder från land, om man säger så. Och jag är nöjd, det funkade bra. Tyvär blev det storstryk för Falun, men det kan jag skita i.





5 kommentarer:

FotoMix-bloggen sa...

Jag håller med. Man (vi som jobbar på lokaltidningar) borde värna mer om de udda sporterna i vår omgivning.
Önskar att det fanns lite udda sporter i min lilla stad. Men tyvärr inte.
Härliga bilder för övrigt.
/Daniel

Anonym sa...

Tack för trevliga bilder. Synd att vi inte kunde bjuda hårdare motstånd. Kul att du var där.

Jonas #3

Anonym sa...

Mycket bra skrivet och snygga bilder!

//Björn sa...

Jag har samma erfarenhet. Det finns väldigt många intressanta sportgrenar som nästan tigs ihjäl av pressen. All uppmärksamhet ges till fotbollen och hockeyn som jag personligen tycker är överrepresenterade.

En sport som vattenpolon har stort underhållningsvärde, det händer saker hela tiden, som publik sitter man nära, och inte minst, det är en mycket tacksam sport att fotografera. Jag har gjort det vid några tillfällen och "fastnat" för sporten!

Lars Dafgård sa...

Tack alla, ja vi måste försöka jobba in det mer på redaktionen. Puffa för det och leverera fler och bättre bilder på de sporter som annars kommer i skymundan. Jag har lyckats förut, men för att få in ett annat tänk hos medarbetare kan vara svårt.

Jonas, ni kämpade väl tycker jag. Ta med er det så släpper det förr eller senare.