tisdag 17 december 2013

Hårda tider

Det är hårda och tuffa tider inom tidningsbranchen. Det märker vi på DT på många sätt.
I år får vi ingen julklapp.
Det spelar ingen roll tycker jag, men det märks att vi inte har pengar.
Men när våran SJF-klubb fick höra att vi inte får julklappar tog de saken i egna händer.
Och idag kom tomten till oss på redaktionen.
Jag anar att det är min kollega Bo Joffer som är tomten. Det liknar honom ganska mycket.
Här kommer tomten in till mig med ett paket. Tack tomten.

Tomten med sin nisse och kollega Anders Norin.

Kollega Mats Nilsson får sitt paket.

Nöjesredaktör Anders K Gustafsson får paket

Mattias Karlsson får även han en julklapp.
Sen va jag tvungen att sticka på jobb, men tomten fortsatte runt hela redaktionen och delade ut sina julklappar.
När det sipprade ut till redaktionsledningen att man på vår tomteverkstad på MT höll på med vår julklapp ändrade ledningen sig och lovade att istället för julklapp så skulle DT skänka pengar till behövande på Filippinerna och bjuda medarbetarna på en jultallrik.
Så allt ordnade upp sig till slut.

1 kommentar:

Johanne sa...

Hei Lars,


Har du mulighet til å kontakte meg på jtj(at)psykologisk.no? Det gjelder lån av bildene dine.

Vennlig hilsen
Johanne T.J