tisdag 18 oktober 2011

Carl-Johan Bergman.

Efter snart 12 år som kollegor lämnar nu min chef och vän vårat skepp. C-J och jag började jobba tillsammans nån gång under 2000 och då skrev han sport. Han gick fortfarande i plugget och hoppade in på kvällar och helger mins jag. Ganska snart så blev han anställd och gick över till att skriva krönikor. En del handlade om våra små upptåg och det var alltid en njutning att läsa. Under åren så klättrade C-J allt högre på stegen och har den senaste tiden varit min nyhetschef på DT och Falukuriren. Den bästa chef jag har haft vill jag påstå. Så det är med lite vemod som jag skriver detta. Men samtidigt gläds jag med honom, det var liksom lite väntat. Det finns många roliga anektdoter om Calle som jag kanske tar upp här någon gång. Men det får vänta ett tag, han får landa lite på sin nya arbetsplats först. Vem vet, kanske blir han min kollega igen i framtiden.

En skärmdump av Resumés hemsida. Att det är min bild känns fint på nått vis.

/Dafgård

Inga kommentarer: