fredag 20 augusti 2010

Back in buiz...


Sommaren är slut, typ. Det känns så i alla fall. En lång och härlig semester är slut och det är nästan ett år kvar till nästa långledighet. Det känns både bra och dåligt, sjukt kul att få fotografera igen, men samtidigt lite trist att inte få leva för dagen och göra helt oplanerade saker. Men va fan, nu kör vi.
Jag är skapligt ringrostig och måste verkligen skärpa mig för varje bild jag trycker av. Men så ska det väl vara antar jag. Det första uppdraget jag fick var att fotografera Elin Moraiti och Lisa Forsberg. Två sprinttjejer som ska försöka ta medaljer i friidrotts-SM som avgörs nu i helgen här i Falun. Jag har plåtat dessa damer förr och jag visste att det skulle bli ett lättsamt jobb. Trevligare människor får man leta efter. Lätt som en plätt, förutom att det inte var så lätt. Ringrosten du vet.
Elin Moraiti
Lisa Forsberg
Elin igen

Ett annat jobb som jag och kollega Cecilia gjorde var att intervjua Jörg Teichert, han är överläkare på Mora lasarett och drabbades av stroke för nått år sedan. Nu är han så pass återställd så han kan jobba 75% på sin gamla arbetsplats. Men det tycker inte försäkringskassan är tillräckligt. De vill att han söker ett nytt jobb där han kan jobba 100%. Spelar ingen roll vart, bara det är heltid. Lång historia, men läs mer här om du vill. En bra grej vill jag påstå, så klicka!



Du kan även se ett webb-tv inlägg som jag gjorde här.

Skönt att få göra ett inlägg här dessutom. Det var ett tag sen, men jag har kopplat bort allt vad fotografering heter under sommaren.

Peace out. /Dafgård

1 kommentar:

Jonatan S sa...

Kul att se att du är tillbaks!