onsdag 11 september 2013

The King

Ja då kom han till Dalarna, igen. Men nu med sin fru. Du vet vilka jag pratar om. Du ser ett gäng bilder här nedanför.
Jag hade hört att det skulle vara svårjobbat under högheternas vistelse. Men de verkar ha tagit åt sig av kritiken, för nu var det väldigt lätt och bra ordnat. Jag, reporter Ragna och webb-tvreporter Martin följde paret på sin Dalaresa.
Jag skickade löpande bilder till webben och det var tydligen det mest "klickade" under hela dagen på våran webb.
Fan va kul.
Äntligen.

Och precis nu kom jag på att min bror fyller 50 år. IGÅR!
Fan!

Jag ringde upp och sjöng för honom, han blev arg. För att jag var töntig när jag sjöng. Men han blev glad i alla fall.

Hur som helst, här kommer lite bilder från dagen. Igår.

Drotningen föll för en liten flicka som överlämnde lite blommor.

Drotning Silvia tog mycket plats. Ibland såg Kunget besvärad ut, det är ju hans resa. Typ.

Paret tar emot det enorma folkhavet på Storatorget i Falun.

Uppe där, eller där nere. Clas Ohlsons centrallager.

Paret i Hedemora.

Två kungar, men bara en krona.

Drotningen i fint ljus på torget i Falun.

Två hårdingar. Säpo vs scoutkillen.

Kidsen tittade storögt på kungen när han anlände till Avesta.

Fullspäckat schema och högheterna hoppar på The Beast aka The buss.

Sen kliver de av The beast. Ser ju faktiskt coolt ut.


The King. Notera den otroligt fula Faluskylten. Herregud, kan vi inte bättre?

Inga kommentarer: