onsdag 17 februari 2016

De Svenska Skidspelen 2016

Jag har en del skidspel i min fotografportfölj. Jag trivs med att fotografera sport. Skidspelen i Falun är ett speciellt sportjobb. Många världsstjärnor i min egen hemstad. 
Förra året exploderade Falun när det var VM. 
I år var det lite mindre, eller väldigt mycket mindre ska jag nog säga. 
Men lika kul för det. Förutom att det inte hoppas i backarna då. 
För det är riktigt roligt att fotografera. 
I år var det bara Svenska Skidspelen. Men det är inte så bara. Det duger fint.

Martin Johnsrud Sundby på väg uppför den berömda Mördarbacken.

Anna Haag jagad av klungan i samma Mördarbacke.

Jag vrålade THERESE! Hon vrålade tillbaka, och gjorde tummenupp. 

Janne Boklöv invigde de nya ungdomsbackarna på Lugnet. I klassisk V-stil.

Therese Johaug blir vilt påhejjad av publiken.

Norska Ingvild Flugstad Östberg kastar sig i mål som trea.

En superglad vinnare Sergey Ustiugov.

Fotografklungan i år.
Fotografklungan förra året.

Inga kommentarer: