måndag 2 maj 2016

1 Maj i Borlänge 2016

Jag har valt att visa några av mina bilder här på bloggen från nazistdemonstrationen i Borlänge.
Jag funderade om det inte var så att de hade fått nog med utrymme och synlighet i media.
Men sen så tänkte jag att det är viktigt att visa hur det ser ut i verkligheten, eller i alla fall verkligheten som den såg ut i Borlänge den 1 maj 2016.

Så här nedanför ser du ett fåtal av mina bilder från nazistdemonstrationen i Borlänge i söndags.
Fler nazister än någon förväntat sig skulle jag tro.
Färre motståndare än alla förväntat skulle jag tro.
Jag och min kollega Anton Ryvang stod för stillbilderna i DT,s bevakning, och de kan du se HÄR.

Demonstrationsdeltagarna samlades vid Maserhallen i Borlänge, för vidare promenad in mot centrum.

En kvinnan ställer sig i vägen för demonstrationståget.

En overklig syn på Hagavägen i Borlänge.

När demonstranterna tågade genom stan.

En blick som klart visar sin avsky.

Motdemonstranter i Liljekvistska parken i Borlänge.

Vera Oredsson valde att visa sig i Borlänge.

Vera Oredsson mitt i tåget.

Ridande poliser såg till att hålla ordning.

I ett Borlänge för alla.

Inga kommentarer: