tisdag 19 oktober 2010

Helgjobb

Tillbaka på redaktionen i Falun. Ledig igår efter en jobbhelg med diverse sportjobb och almän bevakning. Simning, Innebandy damer och herrar, cykeltävling och ett rep om Tricking. En kombinerad sport med inslag av kampsport och gymnastik typ. Lite som Capoeira men inte riktigt.



Faluns innebandyherrar åkte på stryk av Umeå. Men här får Umes målis smaka nät.
Faluns damer åkte också på stryk, av Djurgården. Djurgårdare som jag är så gjorde det inte så mycket. Vinn vinn liksom. Det roliga med den här bilden är att jag äntligen fick ett ansiktsutryck på Emelie Björklund. Lång story men hon är iskall i alla lägen.
Uppvärmning inför ett träningspass Tricking
Mer uppvärmning.

Sen lite övningar

Cykeltävling på Lugnet.

Så, ett kort utdrag av min arbetshelg. Nu kör vi en ny vecka och hoppas på roliga jobb.

Höj i köjja /Dafgård.

3 kommentarer:

Lensbabie sa...

Here we go again! Sitter och bara njuter av så (fult ord) snygga och bra bilder. Glömmer till och med bort kaffet. :) Simbilderna får mig att sluta andas. Man bara gapar så bra är dom. Hur blir man så bra? Kan man få bli praktikant å lära sig ett och annat?
Den dagen jag kan lämna hälften så bra bilder till "min" lilla lilla landsortstidning då kan jag sova gott efter deadline.
Om jag vågade skulle jag skriva att du är en av mina förebilder.
Men jag e blyg å törs inte :D

Ser fram emot fler fantastiska bilder.
Ha det bäst.
Lensbabie

Anna sa...

Åh vad jag gillade den tredje simbilden! Är det bilder som går i tidningen du lägger ut här, eller är det dom som inte kommer med?

Lars Dafgård sa...

Tack Lensbabie! Dina ord asså, vet inte vad jag ska säga. Tack som fan hörru. Jag har nog tappat lite fart i mitt fotograferande men jag får sjukt pepp av det du skriver. Nu kör vi.

Hej Anna, det är lite olika med vilka bilder det är. De flesta lägger jag in i vårat arkiv men oftast så är de aldrig med i tidningen. En del passar inte och en del bilder ratas av redigerarna på redaktionen.