tisdag 23 november 2010

Beslutsångest

Årets bild börjar närma sig, ångesten kommer krypande redan. Men än har inte paniken infunnit sig, det är ju lång tid kvar. Men ändå så är det samma sak i år igen, mappen som skulle fyllas med bilder som man tycker är bra ligger tom på skrivbordet. Tanken va att den skulle fyllas på allt eftersom under året. Men icke. Så nu sitter jag här och försöker tänka tillbaka, letar i olika mappar och arkiv. Två reportage ligger oredigerat i mappen nu, men när ska man få tid att gå igenom det? Välja, välja bort, välja in igen, välja bort... Suck. Men va fan, det är ett angeläget problem så klart. Bilderna som du ser på nu kommer inte att vara med i det material jag skickar in i år. Det är bara ett av de jobb jag har gjort nyligen. Skridskoåkning på Lugnet här i Falun.
Så hur fan ska det bli? Vilka bilder ska man välja? Hur ska jag göra med reportagen? ska jag bara tävla med bildspelsvarianten eller ska jag även skicka in bilderna separat? Och vilka?

Ja det är väl lite av vad jag sysslar med nuförtiden, väljer och vrakar med andra ord. Eller vrakar... nu tog jag i, funderar är nog rätt ord.

Hej så länge /Dafgård

2 kommentarer:

NickelKickel sa...

Känner så väl igen syndromet med tom mapp... Gjorde en sådan mapp i januari i år. Dock gick datorn paj i februari och med den mapp och framförhållning...

Men nästa år. Då!

Vi ses väl i Örebro?

Lars Dafgård sa...

Ha ha, så typiskt. Men som sagt, nästa år...

Jag tänker då åka till Norrköping, hoppas du gör det med. Annars är det risk att du blir ensam. Hehe.