torsdag 19 maj 2011

Grevinnan Astrata av Sooxheim

Jag har som säkert många andra, haft fördomar och konstiga tankar om folket som springer runt i skogen och lajvar. Jag har liksom fått för mig att det bara är mysko figurer som inte har hittat sin plats i samhället typ. Men nu har jag ändrat mig lite. Jag och reporter Mattias drog ut i skogen och träffade lite folk som just hade avslutat ett Lajv. Vi fick inte vara med under själva spelet, för det skulle inte passa sig. Men men, när vi kom dit så insåg vi båda två vilken otrolig miljö de befann sig i. Underbar skog och en uppbyggd värld för alver, amazoner, orcher och diverse skumma individer. En blandning av World Of Warcraft och Sagan om ringenmiljö. Kläder och dräkter hade de sytt och byggt själva. Coolt. Läs reportaget här och kika på några av bilderna som vi körde i tidningen.

Orchen Za Gothbork dök upp bakom en sten.

och skrek att han ville döda mig och lyfte sitt vapen.

Grevinnan Astrata av Sooxheim svepte förbi.

Orchen Za Gothbork körde vi på ettan i tidningen och tydligen så har det upprört en massa läsare. Hot om uppsägning av abonemang och liknande. Tydligen för stark bild eller nått. Jag vet inte, ska vi bara ha glada och gulliga ungar i tidningen?

1 kommentar:

Patrik sa...

Jag säger upp min prenumeration NU!
Hahahaahaaa!