onsdag 11 januari 2012

Presskonferens

Jag vill inte på något sätt vara elak. Men idag befann jag mig på den troligtvis tråkigaste presskonferensen hitils. Det handlade om mer kultur på hemmaplan, och mer teater i byarna. Det var så trist och ointressant att jag satt och gäspade hela tiden och hade mycket svårt att hålla koncentrationen uppe. Jag tog fram mobilen lite fint och passade på att surfa runt lite. Kollade bloggar och olika nyhetssidor. Sedan lite Angry birds. Det har jag nog aldrig gjort förut. Jag försöker alltid att delta och lyssna. Man kan ju få en bra bildidé eller bara bli upplyst. Men framför allt kunskap om det vi skriver om i tidningen. Men idag gick det bara inte.
Jag visste dessutom att jag ville ha en bild på teaterscenen. Så jag bara väntade.

Till höger ser du min reporter Cecilia. Vet inte vad hon ritar eller gör på bilden, men rutinerad reporter ser alltid ut att vara intresserad och anteknar noga. Konkurentens reporter ser ut att ha lika tråkigt som jag. Dessutom ser de tre intervjuobjekten inte heller så imponerade ut. Kort och gott.... En skittråkig presskonferens.
/Dafgård.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här var det tjo och tjim vill jag lova. Kultur verkar vara något som verkligen e kul. Not! :)
Bilden får mig att tänka på nåt slags behandlingsmöte inom socialen.
Personen till vänster, med blocket på bordet och de hopvikta glasögonen på blocket ser ut som en typisk psykolog eller beteendevetare.
Kan inte låta bli att fundera på vad jag tänkt om bilden, om du inte berättat var och varför du tagit den. Vad hade jag läst in i den då?

Lensie :)

Lars Dafgård sa...

Hehe, ja det har du rätt i. Jag skulle nog bara lagt upp bilden och låtit läsare tolka den fritt. Kanske ska göra det någon gång.