fredag 13 juli 2012

Reportageresa

Semestern närmar sig och jag känner att jag behöver lite ledigt. Det händer mycket här uppe i våra trakter, tragiska dödsolyckor på flera håll. Det och en massa översvämningar som följd av allt regnande. MEN det finns såklart roliga och trevliga saker som händer också. Förra veckan gjorde jag och två skrivande kollegor en reportageresa. Riktig lokaljournalistik kan vi kalla det, jag kommer att lägga upp det på bloggen vartefter det är med i tidnngen. Vi startade kl 08.00 och styrde norrut, nio timmar senare klev vi in på redaktionen igen och jag kan räkna till hela 18 reportage. Det tycker jag är ett bra resultat. Vissa av jobben är kortare trivselnedslag, andra större reportage.
Men de kommer upp här på bloggen under sommaren, så håll utkik.

Jag kan såklart inte dela med mig av de bilderna nu, så jag slänger med en bild från ett helgjobb. Det var en liten pjäs om Asagudarnas äventyr. Påpassligt nog kom det in en familj med fyra bran som alla hade väldigt passande namn.
Nedan ser du. Idun, Eira, Freja och Grim.

Inga kommentarer: