onsdag 23 oktober 2013

Sture Bergwall. Eller Thomas Quick om du vill.

Ja Sture är på tapeten igen. Idag klockan 13 kommer svaret många väntar på. Ska han bli utsläppt från tvåmgsvården, eller fortsatt "inspärrad"?
Jag kan då säga att jag har träffat människor med större problem än Sture. Och de rör sig fritt i vardagen, med alla andra. Sture må ha gjort dumma saker, det mesta på 70-talet. När han nu har suttit inspärrad i 22! år, kan man nog säga att han har sonat sina brott. Att han sen fick för sig att erkänna 39 mord som han bevisligen inte begått, ja det är ju så klart inte förlåtbart. Men han var vid den tidpunkten tungt drogad av Bensodiazepiner.
Jag kan ju såklart inte avgöra någonting i Sture Bergwalls fall, det enda jag vet är att jag har som sagt träffat en hel del människor med större problem.
Snart vet vi vad Förvaltningsrätten beslutat.





Inga kommentarer: