torsdag 3 oktober 2013

En till pensionär. En kollega mindre.

Efter 43 år som pressfotograf lämnade min kollega Kjell Jansson in sin kamera till chefen.
Han jobbade som fotograf långt innan jag blev född.
Galet.
Jag har ca 25 år kvar om jag ska uppnå samma sifror.
DET låter galet, kommer jag att jobba med det här i 25 år till?
Finns papperstidning kvar då?
Är det bara webb?
Eller har webben dött ut och papperet frodas?
Finns det fotografer om 25 år?
Hur ser framtiden ut?
Lever jag om 25 år?
Tankarna snurrar.
Det lär väl visa sig hur det blir i framtiden.
Jag hoppas att den blir fin.
Framtiden.

Fotografstyrkan som fikade av Kjell igår. Dennis Pettersson, Klockar Mattias Nääs, Kjell Jansson, Johan Solum, Jag, Anna Klintasp, Stina Rapp och framtidens fotograf Assar.

Kjell med sin Arsenaltröja som jag fixade.

Avtackning med redaktionen samlad.

Plötsligt blev det väldigt tomt på platsen bakom mig.

Inga kommentarer: