onsdag 13 november 2013

Stressa inte

För om man stressar så blir det lätt såhär.

Barnen hade inte bråttom.
Jag hade inte bråttom.
Varför slarvar jag då med bilden?
Jag vet inte, bara dumt.
Den hade blivit så mycket bättre om jag hade justerat lite. Nu när jag ändå valde att arrangera en bild.
Ta flickan till höger, be henne att flytta paddan lite.
Flickan i mitten, ha paddan lite närmare.
Och grabben till vänster, lyft paddan lite.
Då hade bilden blivit bättre.
Så lätt.
Men nu skyndade jag mig, i onödan. Nu är det för sent.
Att de har paddor beror på att byn de bor i har dragit nytta av vindkraftverken. Ni vet, de där fläktarna som står lite här och var. Som så många stör sig på. Men byn Linghed i Falun har gått emot strömmen... hö hö. De såg möjligheter i stället. Nu har skolan fått ett gäng paddor som eleverna jobbar med i skolan.
Smart.
Läs om det HÄR

Inga kommentarer: