torsdag 27 maj 2010

Sleeping in the fire

Wasp i lurarna och arbetsdagen är över. Almrättegång och idag var det slutpläderingar. Peter Altins slutplädering gick inte av för hackor kan jag avslöja. Han är ingen dununge precis. Om jag får spekulera så tror jag att Mats Alm kan gå i morgon. Då lämnas beskedet, som visar vilken utgång målet mot Mats Alm får.
Tingsrätten kan välja att låta honom genomgå en rättspsykiatrisk undersökning (RPU). Eller att släppa honom fri. Troligtvis är han skyldig. Men det finns verkligen inte bevis som räcker för en fällande dom. För det är inte olagligt att ljuga och hitta på som åtalad. Att det sen inte kan klargöras hur eller vart Linda Chen har mist livet gör inte saken lättare för åklagarna.

Nuff said. Snart ska jag äta middag med en av landets bästa på gärningsmannaprofiler. Den som har koll anar säkert vem. Han har initialerna UÅ. Det blir kul. Hoppas på lite anekdoter från hans liv. Medan vi äter och pratar så kan du titta på lite bilder från veckan. Och förra veckan.

/Lars.

Cirkusen kom till stan
Och det är fan nått skumt med clowner.

Djup koncentration inför hundtricket.
Tufft med livet på resande fot.
DM i mountainbike gick av stapeln vid hoppbackarna
Jenny Rissveds, Falu CK, stormar fram mot en överlägsen DM–seger på Lugnet.
Jenny Rissveds efter målgången.

Sabaton. Tuffa hårdrockare som sjunger om krig. Plus min reporter Fredrika då.
Tjejruset i spöregn.
Helena Edin från SVT gick i mål på det plaskvåta upploppet
Festis och banan efter målgång.
Trötta på att walk the line? vårkul för barnen vid Hosjö kyrka.
Med ansiktsmålning

Inga kommentarer: