torsdag 24 februari 2011

Klistervalla

Team Klistervalla är ett gäng killar som tränar inför Vasaloppet. Jag har träffat dem ett par gånger nu och idag kör vi ett rep på dem i en Vasaloppsbilaga. De försökte åka förra året med blandade framgångar. En av dem bröt omgående då han som han själv påstår "bröt" en stav. Hurvida det är sant eller inte vill de övriga i laget inte prata om. Den som kom längst tog sig halvvägs. på ca ÅTTA timmar. En arbetsdag för att komma halvvägs. Och läget ser inte bättre ut i år kan jag påstå. När vi träffade dem i gymmet senast så rann svetten i pannan och de flåsade rejält. Det visade sig att de hade utfört ca fem minuter på Crosstrainern. (eller vad det nu heter) Fem minuter! Men det visar sig om några veckor hur det går för dem. Jag tvivlar, men det är ju jag det. De har en blogg, kolla -->här<--

Ett sätt att utöva chin ups. Ett annat är ju att göra det ensam, som alla andra.
Kunskapen om redskapen i gymmet varierade och övriga gymmare tittade nyfiket på.
Eye of the tiger. Vi håller vikten på stången hemlig.


Jag hittar ingen PDF på bilagan så det får räcka med de här bilderna.

/Dafgård.

3 kommentarer:

Peter Trones sa...

Jag trodde att vi kom överens om att du skulle retuscha dom där vikterna.

Tobbe sa...

HAHAHA jag vill be att få tacka för helgens största garv! Sköna killar! Hittade just din blogg och kommer definitivt följa dig mera!

Lars Dafgård sa...

Haha, jag vet att ni ville det, men hur skulle det se ut? Haha. Men grattis Till Johan. Och lite grattis till dig som ändå kämpade på halvägs.

Och tack Tobbe. En av killarna kom i mål, på lite drygt 12 timmar. Herregud säger jag. Tänk att stå på skidor i tolv timmar.