tisdag 22 februari 2011

Sälen

För någon vecka sedan så fick jag i uppdrag att plåta lite i Sälen till några reportage vi ska göra i tidningen. Så jag tog med mig min sambo och drog iväg. En skön helg i vinterlandet med underbart väder, betalt dessutom. Först lite surr med turister och säsongsjobbare och sen lite bilder från backarna. Lördagen avrundades med ett plask i poolen på Experium. Eller nästan, på kvällen var jag beordrad att fotografera lite krogliv till arkivet och ett reportage.

Söndagen fick en skön start med skotersafari och fjället fick visa sin fina sida. Efter skoterturen så stannade vi till och kollade lite på draghundarna som sliter med att dra runt turister i snön. Det såg mest ut som att alla byrackor bara ville hem och äta, för de lät sig troget lastas in i hundtransporten med glädje.

Fint men kallt på fjället när det blåser. Helst när det stormar sidvind och man håller stålet på skotern. Är det inte max 70 på fjället?

Jag gjorde även ett litet webb-tvinslag om det hela, men det blev så dåligt så jag tror jag skiter i att visa det här. Men läs gärna reportaget -->här<--. Jag hittar inte PDFen på det hela så jag hoppas att webbversionen duger. I tidningen körde vi dock andra bilder än de som du ser på webben.

/Dafgård

Inga kommentarer: