onsdag 23 mars 2011

Vardag igen.


Så är vardagen tillbaka igen. Skönt att få trycka på knappen igen och höra slutaren sjunga sin vackra sång. Bilden här ovan är dock nån vecka gammal, likaså de nedanför. Jag har bara inte haft tid att slänga in dem här. Mannen med jacket i näsan är Marco Tuokko. Han fick några stygn i snoken så var det bra igen.
Mora vann över Almtuna. Niklas Fogström tekar.
Martin Johansson scorar för Mora.

Tone spelar alltid med tungan tryckt mon kinden, jag väntar bara med fasa på när hon ska bita av sig tungan. Hoppas det aldrig händer.
Simning och jag tar samma bild igen ser jag. Jag får nog utveckla mitt simfotograferande. Vem som är på bilden har jag inte en aning om. Men de startade, simmade ett par längder, mål, nästa start gick medan de andra låg kvar i vattnet och så rullade det på. Jag tappade liksom bort mig.
Anmälan till Barnens skidspel är inte riktigt anpassat för just barn. Men Majken på bilden fick till slut hjälp.
Efter avslutat lopp så satt det fint med lite dryck. Saft tror jag ett det va.

En blivande stjärna? Stilen har han i alla fall. Hur långt han hoppade är inte intressant.
Falu Kurirenspelen och en upplyst målgång. Lätt som en plätt. Inte heller här har jag en aning om vem som är på bild. Men hon vann ju.
Vem tar vem? Lycklig var nog gäddan som såg sin chans till en snabblunch. Föga vetandes om att det satt en vass hullingförsedd krok i lunchen. Bad luck eller?

Många bilder på ett bräde. Men det va liksom ett litet uppdämt behov av bildfrossa.

/Dafgård

Inga kommentarer: