fredag 6 november 2009

Tema rock.

Så här har det sett ut i veckan på mitt skrivbord. Ljudklippning till bildspelet. Val av bilder. Kaffe. Rockstar. Anteckningar.


Personalfesten står inför dörren. Tema rock säger inbjudan. All in eller fegis säger jag.
Jag vet inte, hur ska jag göra? Ska jag dra på med hela kittet eller ska jag köra nitbälte och en slayertischa? Det visar sig.

Idag, eller i morgon är det faktiskt, (men när du läser det här är det idag) går reportaget om fängelseanstalten i Gruvberget. Väldigt egendomligt jobb. Det är ju inte varje dag man traskar runt bland tungt kriminella fångar utan varken vakter eller galler. Men så funkar det däruppe, på Gruvberget. Nästa inlägg visar hur det ser ut i tidningen. Då visar jag även ett bildspel från samma reportage.

Under tiden så kan du titta på några av veckans bilder.

Det var ett tag sen jag sa det. Jag har världens bästa yrke, så är det.

Ha det gött /Lars.

Konstnär Bengt Elde hade utställning i veckan, jag och kollega Cecilia träffade honom dagen innan för ett personporträtt. Mycket trevlig man.

IV-programmet är bra. Det tycker Maja och Adam. Bättre än sitt rykte. Jag och tidigare nämnd kollega Cecilia träffade elever och lärare på Haraldsbogymnasiet. (där jag gick för hundra år sen)

Inga kommentarer: