fredag 27 november 2009

Vindskivor

Jag och farsgubben har snickrat på kåken idag. Hängrännor och vindskivor har monterats. Bra blir det. Vi är inga snickare jag och fader, men det vill gärna bli bra för det. Jag ska ta en bild på huset eller "synvillan" som jag vill kalla den och visa här sen. Jag är nog lite stolt över att ha byggt ett helt jävla hus snart. Men vi tar det sen.

Webbfest var det igår. (kul kul) Vi slår rekord efter rekord och är riktigt vassa vill jag påstå. På vissa områden vill jag till å med påstå att vi är bäst i Sverige. Men sen finns det ju saker som är bedrövliga för den delen med. Men vi skiter i det nu. Och suger på festkaramellen ett tag till. Jag sitter och lirar gammal hårdrock på Spotify och surfar runt på alla möjliga bildsidor och blir jävligt sugen på att göra ett stort reportage. (Men gör det då!!!) Jag har i flera dagar fotograferat personporträtt och reportage som skall gå i tidningen senare och är hemliga. Kul är det och jag tror att det blir bra.

Jag söker med ljus och sockerbit för tillfället efter en lämplig människa att göra en spännande bildgrej med. Idén fick jag av min vän och fotografkollega Patrik. Ska bli kul om det går att lösa. Hur det blir med den saken kommer jag definitivt att berätta här. Håll utkik som det heter. Jag skulle ju helst av allt lägga ut en krok här, men då avslöjar jag vad det går ut på. Ett dilemma alltså.

Jag slänger med den absolut vackraste musikbilden som jag har tagit. Marit sjunger vackert i ett litet tält på en lika liten och smutsig parkering på en bakgård i Borlänge.

/Lars.

2 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Jag håller med! Otroligt vacker bild!
Ser ut som tagen ur en gammal film från 30-talet... (om den varit i svartvitt vill säga)


// Daniel Nilsson

Lars Dafgård sa...

Tjena Daniel. TACK!!! Jag kände mig för med en svartvit variant innan jag lade upp den här. Det funkade inte alls. Den här kanske funkar som filmis?

Tack igen. /Lars.