onsdag 8 september 2010

Lite här och var med min Hipstamatic


Det lär väl inte ha undgått någon att det är valtider. Speciellt vi journalister får smaka på mycket av den varan just nu. Varje dag är det någon form av debatt eller valstuga som ska bevakas. Trist om du frågar mig. Den här bilden (ja en Hipstamatic) är från en debatt på gatan i Falun, trist och folkfattig. Men ett jobb är ett jobb.

En till Hipstamatic, jag tog en bild från varje jobb jag gjorde på lördagen. Va lite kul faktiskt. Här är det den årliga backhoppningen i Falun.
Kafferep i skogen på ett jobb om skogens dag.
Fotboll, Falun mot...äh, ett annat lag. Vem bryr sig?
Innebandy i Falu kuriren arena.
Veteranbilsmarknad.
Och avslutningsvis Hoffmaestro på Granny goes streetfestivalen. Det var min Lördag i hipstabilder. Det får räcka så.



En bild från ett konstreportage.

En bild på en tjej med världen grymmaste ögon, nu har jag ju givetvis glömt bort hennes namn. Så om du vet vem det är eller kanske rent av är tjejen på bilden, hör av dig, jag vill ha namnet så jag kan skriva det till bilden. Bilden tog jag i samband med ett jobb i söndags, årets dalahäst skulle kåras och hon var en anhörig till vinnaren. (hon som ägde hästen då) Linnea Öst heter hon!!! Tack Linnea.

Den sista bilden den här gången är från en presskonferens med Landstinget Dalarna, kommer du ihåg reportaget om Jörg Teichert? Klicka här och läs, men du har säkert hört om honom i riksmedia. Det blev en rätt komplicerad grej det där. Anyway, ledningen inom landstinget var sååå sjukt besvikna på reglerna de måste följa. Nog om det, men de var verkligen besvikna. =)

Klart slut. /Dafgård

3 kommentarer:

Linnea sa...

Heey, såg att du lagt upp bild på mig, nice! Skrev ju upp ditt namn så va inne lite och tittade förut. Linnea heter jag btw. Hör av dig om du behöver modell nån gång ;P (linnea.ost@hotmail.com) /Linnea

Patrik sa...

Snyggt med Hipstamatic, borde finnas som plug-in till Photoshop. Det kanske det gör, men jag och all denna nya teknik. bah!

Ses snart buddie!

Lars Dafgård sa...

Hej Linnea, tack nu ska jag lägga till ditt namn, Lev väl.

Hahaha, ja Patrik det kanske är för nytt hehe. Vi sågs nyss, trevligt trevligt.

Buddie!