måndag 17 september 2012

Införporträtt

Nu är vi inne i perioden med inför-porträttfotografitiden. Med det menar jag, Inför varje säsong ska vi träffa vissa spelare och ledare som berättar om läget inför kommande säsong inom sin sport. Just nu harvar vi av innebandylagen och lite lokal ishockey här i Falun.
Jag måste verkligen rycka upp mig, jag låser mig själv och bilderna blir inte bra. Inget händer i bilderna och jag måste hela tiden vrida ur varenda bild ur kameran. Mycket kanske beror på att sportavdelningen inte tänker steget fullt ut, och bokar in en tid för intervju och foto skall tas i samma veva. Då blir det lätt så. Men å andra sidan kan ju jag försöka få till en annan tid kanske. Som skulle bli bättre på bild.
Jag vet inte hur vi ska lösa det här bättre, men jag vill inte riktigt jobba såhär. Men innan jag har en lösning får jag helt enkelt göra det bästa av situationen. Efektsökeri kallas det, blir inte bilden bra så får man försöka vrida kameran, skruva extra i Photoshop och liknande saker. Till och med använda blixt, som jag hatar.
Jag kommer att slänga upp ett par av dessa införporträtt som jag har gjort, och det kommer fler senare.
Så har du en lösning, hör av dig.
Inför hockeysäsongen med Rasmus. Genom målnätet, kom igen Dafgård!

Den obligatoriska närbilden.

Andreas Lundmark, tränare IBF Falun herrar. Här drog jag till med en sidoblixt. Bilden funkar, men det händer inget.

Inga kommentarer: