onsdag 19 september 2012

Så var det hockey

Ja då har ishockeyn dragit igång. Jag kommer nog att fotografera ganska mycket håkky under sep-okt. Det beror på att jag bara jobbar kväll i två månader. Detta på grund av att jag och min sambo Linnea har blivit med valp, som det tydligen heter. Tre matcher har jag hunnit med hitils, varav en träningsmatch. Lika mycket träningsmatch för mig, herregud vad ringrostig man kan bli. Fick nog inte en enda klok bild första matchen. Men det släpper för varje period och nu flyter det på som vanligt. Jag har sagt det förr, och säger det igen. Det är skitsvårt att plåta hockey, i alla fall om man vill ha ut nått bra av det hela.
Här är några av det som kommit ur min kamera hitils.
Så du vet vad arenan heter.

Ryno (tror jag) åker på en knuff in i sargen

Bakom plexit blir det ofta bra. Men det är sällan som plexit är rent, om man har tur hittar man en liten yta som funkar.

En till plexibild, här ser du dock att plexit inte är helt fritt från pucksmet repor och reklam.

En tredje plexibild. Som du ser blev det ingen utdelning på den straffen.

Gnäller man på dommaren för mycket så blir herr dommare arg. Och då blåser han i pipan och ser arg ut, samtidigt som han slåt händerna i sidan och skriker MISCONDUCT. Eller det gör han inte, med det betyder det och då är det bara att slute spela håkky ett tag.

Ryno har gjort mål och är jätteglad.

Inga kommentarer: