torsdag 27 augusti 2009

Mastigt



Jag hittade en gammal bild idag som jag fick av en kollega. Vi var ute i skärgården och gjorde ett reportage om en segelbåt som skulle delta i Gotland runt. Jag frågade om det var möjligt att komma upp i masten, och efter ett par minuter så hängde jag där och dinglade. 10 meter upp. Resultatet ser du här nere.



---------------------------------------------------------------------


Maria Blom

I övrigt så har veckan erbjudit en del jobb i våran lilla hobbystudio. Maria Blom kom på besök, hon är trevlig. Ni vet hon som gjorde Masjävlar. Så jag utökade vårat arkiv med lite färskare bilder på henne.

---------------------------------------------------------------------



Sofia Ingemarson

Sofia heter en tjej som har släppt en ny platta. Också trevlig, (det lilla jag han träffa henne) Jag och Anders gjorde ett porträtt på henne. Hopas att det får lite plats i tidningen bara.

---------------------------------------------------------------------


Högskolan har startat. Det firar man genom att gå. Tillsammans. Typ.

---------------------------------------------------------------------


Arga bönder demonstrerade utanför Hemköp.
Bönderna i Leksand har lackat ur på Hemköp. De tar nämligen in Arlaprodukter i sina butiker. Då tog de sina traktorer och körde in till byn och parkerade vid Hemköpsparkeringen. Efter en kortare demonstration utanför med plakat och flygbladsutdelning så spottade de ut snusen och traskade in i butiken och tog ett snack med butikschefen. Jävlar vad det luktade koskit i den butiken just då. Kul kul. Sånt gillar jag. Istället för att gå på lagårdsbacken och knyta näven i fickan så visade bönderna sitt missnöje. Jag gjorde även ett webbtv inslag om det hela och det ser du här.

Så var det med det. Ten four

/Lars.



Ett 20 tal traktorer invaderade Leksands gator


Här har Hemköps Jan Danielsen det lite svettigt.

Inga kommentarer: