lördag 15 augusti 2009

Sängfösare



Klockan är 04.45 och luren ringer. Okristligt yrvaken försöker jag komma på hur man svarar när det ringer. Kommer på att om man skjuter upp locket på luren så kopplar det. En olycka har inträffat och webben vill ha bilder. Nästa morgon är klockan 02.55 när telefonen ringer. Ett fritagningsförsök pågår på Säters sjukhus. Lite sömn men en kick i arslet på första arbetsveckan efter semestern. Lite senare på dagen ska jag och reporter Bergman träffa Vyacheslav Bykov. Rysslands förbundskapten i ishockey. Vi skulle få 20 minuter men ungefär halvvägs så avbryts intervjun av Bykovs tolk. Varför vet vi inte.
Jag han ta några bilder under intervjun, men bildidéerna jag hade gick ju åt helvete. Undrar om Viktor Tichonov hade varit mer tillmötesgående.
Nu är det helg och jag ska plåta lite FMX. Mycket trevligt. Hoppas att även nästa vecka erbjuder lite fart.

/Lars.





Inga kommentarer: