måndag 31 augusti 2009

Landskapsingenjör.

"Haur du sitt Malmö haur du sitt varden"

Läste det någonstans. Nu vet jag inte om det stämmer helt. Men visst är det fint där nere, på möllan.
Den här resan fick kameran stanna hemma, men nästa gång ska den med. Otroliga vyer och människor och miljö som bara skrek fotografi.
Nu sitter jag på tåget hem och vill bara tillbaka.
Redan. Men det beror ju så klart på att min kära fru har flyttat till Alnarp för att plugga till landskapsigenjör. Bra det, för då får man en orsak att vistas i ny miljö.

Jag passade på att kika i Sydsvenskan under helgen. Trevlig tidning. Speciellt Söndagsbilagan. Fotograf Bävman med kollegor hade ett 13 sidigt reportage med.

TRETTON SIDOR!!!! Plus ettan såklart.

Herregud, så vill jag jobba. Vilken inspiration man får.

Nu ska jag hem och smida planer.
Nu väntar en spännande höst hemma i dalom. Ishockey, Bandy och innebandymatcher skall bevakas och det är kul. Jag gillar att plåta sport. Det har jag alltid gjort. Det finns så många vinklar och utmaningar som bara väntar på att man skall komma på dem.
Slänger med en bild från en hockytävling i vintras. Det är en av de första bilderna den matchen. En tvärnit framför målet och så var den matchen förstörd. hela plexiburken var som en snöboll resten av kvällen. Jag skulle ju givetvis ha torkat av den, men jag hann helt enkelt inte utan jag fick hoppas att det inte var så illa.

Nu ska jag försöka få mig en kopp java. Bistron är visst öppen. /Lars.

2 kommentarer:

Lars D sa...

Haha!
"Haur du sitt malmö har du sitt varden" var Sydsvenskans reklamkampanj för några år sedan.
Kul att du gillar oss och staden.
Nästa gång, hör av dig kanske vi kan ta en öl.

/ LarsD

Lars Dafgård sa...

Haha, så det var där det kom ifrån. Haha.
Ser verkligen fram emot en kall på ett fint ställe.

/Lars.