onsdag 2 september 2009

Alexander the great

Maiden i lurarna och en rykande kopp java. Fan va mullit som vän Loggan skulle ha sagt. Inte för att han är maidenfantast, utan bara grejen att mysa till det lite så här på kvällskvisten på jobbet.




Igår var jag på en liten smygpremiär på en svensk rulle. Prinsessa heter den. Regissören Teresa Fabik (Hipp hipp hora) var på plats, trots feber. -Inte svininfluensan sa hon skrattandes. Hehe, sa jag och smög iväg lite fint. Jag gillar bilderna på henne. Skönt ljus med solen som sipprade in genom fönstern på Falanbion.

-----------------------------------------------

Tidigare på dagen så fick vi träffa Olle. En tjyv hade stulit hans fyrhjuling med vagn. Nu har han lyckats få reda på vem tjyven är, men polisen har inte resurser för att utreda fallet. Olle är arg, såklart. Jag är också arg, på en bensinmack här i byn. Kortautomaten på deras obemannade station stal mitt visakort kvällen innan avfärden till Malmö. Det innebar spärrat kort och inga slantar hela den helgen. Sen påstod kvinnan som ansvarar för pumpen att det var fel på mitt kort.
Förbannade skitmack.






--------------------------------------------------

Trubbel med dagis verkar det vara överallt och jämt. Är det inte långa köer så är det trassel med nya regler om tider hit och dit. femtimmarsregler blir tretimmarsregler. Hämta hit hämta dit. Hur orkar ni föräldrar???




--------------------------------------------------

Slänger med en bild IBF Faluns (innebandy) Ciya Hajo. Jag och kollega Bengt träffade honom för en intervju inför säsongen.

Hej så länge /Lars.

Inga kommentarer: