onsdag 16 september 2009

Premiärseger...

Hett framför Leksandsburen

Det blev seger för Leksand till slut. Nu sitter jag och kollega Tomas på presshyllan och skickar det sista av bild och text som skall med i tidningen. Knepig arena i gurkstaden. En enda liten fotoplats mellan spelarbåsen var vad som erbjöds. För att stå där så var du tvungen att vara i tid. Typ en timme före match verkade det som. För där var det fullt. TVÅ!! fotografer fick plats så det var kört. Nu fick jag fotografera genom plexit istället. Det betyder en hel del reflexer och repor i glaset. Kämpade mig igenom första period utan en enda klok bild att skicka. Men skam den som ger sig. Andra perioden så sprang jag upp på läktaren och satte mig bredvid en trevlig gammal herre. - Väntar du på ett mål, sa han och nickade mot Leksand målis. Ja, skrattade jag.
Men halva sista perioden så såg jag min chans. Då var det en plats kvar mellan båsen, så jag lyckades ta mig dit. Nu börjar bilderna ramla in. Mycket bättre att stå rinkside och jobba. Farligt, men bättre bilder.

Nu blir vi utkörda av vaktmästaren. Så vi ger oss här. Nu blir det kioskmat och hämfärd. Hemmamatch på fredag. Då ska det bli målkamera. Hörs då.

Håj. //Lars.



Jubel i spelarbåset.
Peter Nordström på väg in.
Törstig målvakt Joacim Eriksson.

Strumpan eldar på laget.
Konståkning
Lycklig kille som får se sina idoler komma in på isen.

Inga kommentarer: