måndag 21 december 2009

Årets sista bilder

Mattias Helgesson fick för sig att vi skulle passa på att ta en lokalredaktörarrangerad bild, mitt under pågående match. Men det är klart, då ledde Falun med 10 eller 11-5.

Ja årets sista bilder kommer här. Nästan. Jag vet ju inte om jag ska göra något bildmässigt i morgon. Dagen inleddes med ett besök hos en revyräv som det hette på min jobblista. Jag har inte hunnit göra ut de bilderna än, men det kändes rätt bra. Hemma vid killens köksbord, rakt av, rätt på. Jag kanske hinner lägga upp de bilderna här innan jag lägger ner för i år. (I morgon) (Eller det är nog idag när du läser det här) Efter det så drog jag och Karin GW på nästa jobb som utspelade sig i skogarna strax norr om Falun. Ramsnäsbarnen skulle få ge sin önskelista till tomten, som påpassligt nog hade vägarna förbi med sin släde. Mitt i kolsvarta skogen med endast en liten brasa som ljuskälla så stod ett gäng barn med stora ögon och gapade stort när tomten gjorde entré. 19 garder kallt. ISO 6400. Inga vantar. Inga långkallingar. Jeans. Lite hungrig. Men det var kul, lite mysigt där i skogen.
På vägen hem så skulle vi passa på att bevaka avtackningen av landstingsstyrelseordförande Alf Johansson. Med det klart så var det snabbt som fan dags att lägga in alla bilder innan Innebandyn började. Ungefär 10 minuter in i första period ramlade jag in i arenan med två inköpta ost och skintoastar med en loka och kexchoklad som efterrätt. Fan vad det märks att jag inte fotograferar sport så ofta som jag vill. Man blir ju ringrostig direkt! Inte för än i sista perioden så kom jag igång. IBF Falun besegrade Balrog med siffrorna 11-5. Och nästan alla gick hem glada och glöggsugna. Eller?

/Lars.

Eric Björk i kamp om bollen.
Fortfarande samma kamp om bollen.
Vet inte ens varför jag visar den här. Men här är den.

Nej den här funkar inte svartvit. Bara därför den är i färg.
En ganska vanlig syn för oss journalister här i Falun. Torbjörn Pålman SVT intervjuar Alf. Men nu är det slut på det.
Tomten hade lite svårt att tyda en del önskelistor.

Mitt i smällkalla vintern så var det ändå rätt mysigt där i skogen.

2 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Oj jag som tyckte jag hade det stressigt idag med tre jobb.
Schyssta bandybilder! Vad skall man med tele till när det finns vidvinkel!

God Jul!
//Daniel

Lars Dafgård sa...

Tre jobb kan vara mer stress än fem. Myror. Eller var det elefanter?. Tack, ja vad ska man med en storstrut till när det går att ligga och smyga med 14-24an?. Det satt två mycket kända tvillingsystrar bakom mig och undrarde hur jag vågade ligga där och fotografera när spelarna fullkomligt vräktes over mig.
Coolt! haha.

God jul på dig med.
/Lars.