lördag 12 december 2009

Lördag

Nya tider. Nu är det inte lucia som gäller som festdag för ungdomar. Nu är det halloween som gäller. (ingen större chock kanske, men på min tid var det lucia som gällde) Nån undersökning visar att ungdomar inte dricker lika ofta heller. Men desto mer när det väl händer. Vi träffade ett härligt gäng elever och snackade lite om ungdomar och alkohol.


---


Olgard Larsson har kört buss i över 40 år. Väldigt hastigt så fick jag veta att jag skulle fotografera ett personporträtt på honom. Jag fick ca 4 minuter på mig. - Han står utanför på gatan nu med sin buss. Då var jag redan sen till ett annat jobb. Men som en oljad blixt rev jag av ett gäng bilder som jag tycker blev bra. Det syns hur stolt Olgard är över sitt yrke. Hade det här varit lite bättre planerat så hade det blivit en bra grej i tidningen. Nu blev det inte så. Nu blev det bara skit rent ut sagt. Så här ser det ut i tidningen. En sönderskuren 2-spaltare! Kul.

Inga kommentarer: