torsdag 10 december 2009

Veckorapport


Petter Ullman, hockeyspelare i Leksands IF lider av en besvärande huvudvärk.

Veckan som gått i bilder. Bilder som passerat genom min sökare i Tisdags, Onsdags och i dag Torsdag. I morgon är det julbord med PFK-Dalarna. Det vet jag att det kommer att bli mycket kul. Bordsgranne förra året var ingen mindre än Herr Hasse Carlbaum. Vi skrattade mycket den kvällen. Jag visade min Nikon D3a för honom och hur den fungerar när det är mörkt. Jag tror att han var rejält imponerad.
Jag brukar visa några bildspel vid dessa julbordsträffar, och jag har för avsikt att visa ett eller två även i år. Kanske en blivande tradition.?

Jag och kollega C-J träffade Petter idag. Han är en lovande spelare i Leksand men som tyvärr dras med en jobbig huvudvärk som gör att han inte kan varken spela eller träna med laget.
Det går inget vidare för Falu BS. Det såg lovande ut efter första halvlek i Onsdags, men i andra halvlek så så det ut som vanligt igen. Mål på mål rasade in bakom en hopplöst kämpande målis. ISO 6400
Skitmål är mål det med. Här har bollen rullat mellan benen Målvakten Patrik Hedberg med knapp styrfart. ISO 6400
Patrik Hedberg. ISO 6400
Lena och katten Maya är inte lika imponerade över nyårsraketer som jag är. Lena har lämnat in en protestlista och vill förbjuda smällare och raketer. Fan, det enda roliga på nyåret vill hon ta ifrån mig och mina likasinnade. Tvi! ISO 6400
Alla elever i klass 7b på Britsarvsskolan i Falun har fått varsin bärbar dator. Många har åsikter om det så vi gjorde ett nedslag. Här sitter Rafal Al-Nuaimi och räknar matte med sin nya laptop. Kul grepp tycker jag. Vad tycker du?
Mattelektion på Britsarvsskolan.
Sedvanligt julpyssel på fritidsgården i Gruvrisskolan. Parimah Meidanipour jobbade med sin jultopp under djup koncentration.

Luciakröning på Stora torget. Amanda Isberg är vald av folket. Amanda Tycker: "Falun är en mysig stad, det är hemma för mig". ISO 6400
Amanda Isberg. ISO 6400.

Inga kommentarer: