lördag 5 december 2009

Lite till

Jag undrar om killen bakom plexit fick den bilden.

Hockey är svårt. Sjukt svårt! Speciellt när man inte har fotograferat hockey på länge. Ringrostig är ordet. Men det löste sig skapligt. Hockey skall fotograferas rinkside. Så är det. Då kommer man nära, man får känna spelet inpå sig. Man känner farten, råheten och framförallt spelarnas thrasktalk till varandra. Herregud vilka ord som levereras. Ni skulle bara veta. Tränare och övrig personal i båset är föresten lika goda kålsupare de med. Men det kan vara farligt som fotograf om man väljer att stå vid sargkanten. Olyckor har inträffat och även drabbat mig. Jag kom undan billigt med ett slagskott på armbågen. Då var jag inte tarzan kan jag säga, men det kunde man ju inte erkänna då. Man vill ju inte visa smärta inför ett gäng testosteronladdade hockeylirare. Inombords skrek jag av smärta, men utåt så spottade jag en loska på isen och sa att alla lösa går om. Hahaha. Dum som man är. Annars så har det varit nära några gånger. En puck ven förbi mitt ansikte och träffade i väggen bakom mig så det small i hela arenan. Klubbor far in över sargen och man får sig en smäll lite då och då. Men det är där man får känslan i spelet på bild som sagt.

Igår så hade jag planerat att montera en kamera i målet, men det sket sig av flera orsaker. Nästa gång hoppas jag att det ska funka.

Lite fler bilder från igår. Mora-Malmö.

/Lars.

Jihde har snört på sig grickerna och kör intervjuerna på sitt sätt. Kul tycker jag.
Inte en enda A-lagare på Malmös bänk!
Moras nyförvärv Anton Rödin har sina åsikter om domsluten.
Mora Tidning ingår i Dalarnas Tidningar.
Mårten Green (till vänster) har fått stryk av Mora förr, men då i en blå och vit tröja.
Malmös målis Markus Svensson.

Inga kommentarer: