onsdag 2 juni 2010

gärningsmannaprofil

Uffe Åsgård skriver för oss på Dalarnas Tidningar. Han kommer hit och skriver om bland annat Mats Almhistorien. Vi gick ut och åt middag en kväll. Han är mycket trevlig den där mannen. Jag gillar honom. Medan vi satt där och åt och drack så slog det mig. Sitter han och analyserar mig nu? Troligtvis inte, men tänk om han har placerat mig i ett fack nu. Undrar i vilket. Eller jag kanske inte vill veta det. Vad han gjorde med den mätstickan kan jag än idag inte fatta. Vi åt ju mat och drack öl. Hmm, lyfte han mina fingeravtryck från ölglaset när jag gick på muggen och mätte mina händer i relation till glaset? Skumt.

Krimreporter Evalisa ser ut att tycka om ölen. Eller är det bara mig hon grinar illa åt? Det roliga med den här kvällen var att vi satt bara ett par hundra meter från en butik som just blev rånad.
Mats Alm knatar ut från tingsrättens sal 4 efter slutpläderingen. Ser han inte lite nöjd ut?
En som verkligen ser nöjd ut är Mats advokat Peter Althin. Men efter en sådan slutplädering så ska han vara nöjd. Nu gick det ju vägen också. Mats kommer inte att fällas för mord, möjligtvis brott mot griftefriden.

/Lars

Inga kommentarer: