fredag 7 oktober 2011

Semester.

Jag och min darling har varit på semester ett tag. Kameran lämnades hemma, bara mys och avkoppling. Barcelona fick visa sin sida och det var en fin stad. Telefonen får stå för bilderna den här resan och här är ett litet urval.
En välkänd figur som några av stadens hemlösa valde att duna under.


Min darling vid en palm nere vid marinan.

Min darling igen.

Marinan och ett gäng segelbåtar.

Ett kråkslott vid stranden.


Lite läskigt överhäng på den byggnaden.

En pippi som spatserade framför oss på stranden.

Utsikten från vårat hotell. Inte så tjusigt kanske. Men vi var ju inte där för att sitta balkongen hela dagarna. En balkong som vi dessutom inte hade. 

Krille står och pekar ut över havet. Ni vet han som hittade på det stora landet på andra sidan pölen.

En av många konstiga men fina husfasader.

Kanske det mest fotograferade innertaket i barcelona. Vi står i mitten.

Nu ska jag ladda batterierna och jobba ett helgpass. /Dafgård

Inga kommentarer: