söndag 30 oktober 2011

Skitarg

Jag hade i uppdrag att fotografera bandet Skitarg i Fredags. Innan jag åkte hittade jag en vad vi kallar "föris" om bandet som skulle spela. Dildo och sexshow varnade vi för. Med lite blandade känslor klev jag in på Arenan där de skulle spela. Det heter så, Arenan. Det är väl ingen arena precis, men så heter det. En typ av ungdomsgård. Vid dörren säger de i kassan att då ska du till logen. Ok svarar jag och fattar ingenting. Men jag gick dit och knackade på. Dörren öppnas och jag tar nästan ett steg bakåt. (Du ser på bilderna varför)bandet fattade inte de heller varför jag skulle dit. Men jag samlade ihop gänget och tog en bild. Trevliga var de, mycket trevliga.
Giget drar igång och jag inser att jag har glömt mina öronproppar. Typiskt, nu har jag redan ett litet pipande i öronen så jag plåtade på så mycket det gick för att sedan dra mig tillbaka.
Tyvärr så har våran ansvarige utgivare refuserat några av mina bilder. Jag tycker just nu att det är fegt, kanske ändrar jag mig. Men det här är ju verkligheten, det här kanske inte en del föräldrar har en aning om. Vad vet jag, och vem är jag att avgöra vad ungarna ska göra på sin fritid? Men här på bloggen blir inte mina bilder nekade. Så håll tillgodo.

Bandet innan spelning.

Refuserad 1. Den här bilden blir inte med i tidningen.

Här kom dildon fram. Den bilden kör vi på webben i alla fall.

Refuserad 2. Inte heller den här bilden blir med i tidnngen.

Refuserad 3. Inte med i tidningen. Dockan kom från någon i publiken.

Publik.

Ballerinakille.

Bandet kör på med sin show.
Lite då och då kom det en och anna spottloska genom luften, tursamt nog så spottade de bara på varandra. I ansiktet, i nacken och på ryggen.
Jag kanske har blivit gammal, men jag är lite tveksam till detta gig på en ungdomsgård. Har jag fel?
Däremot så är det kul att fotografera dessa jobb. Mycket fotovänligt och det händer nått hela tiden. Kommer bandet till din stad så passa på att se dem. Du kommer inte att gå obemärkt därifrån, jag lovar.
HÄR kan du läsa vad min skribent tyckte om det hela.
/Dafgård

Inga kommentarer: