torsdag 18 oktober 2012

Ece Ayan

Ece Ayan är en duktig tjej. Vi träffade henne hemma i Leksand innan hon drar till Skottland för att representera  Sverige under Nordeuropeiska mästerskapen. Tyvärr var det redan bestämt i förväg att reportaget skulle gå på våran "sportetta". Vilket betyder en, max två bilder. Jag försökte att sälja in det på fler sidor, men icke. Tillslut fick jag förstasidan på Falu kuriren, vilket resulterade i tre bilder på Ece. Jag blir så trött på detta planerande och sidor som inte går att ändra på. Men det är inte bara vi på DT så lever så. Det gör nog många tidningar.
Vart tog den levande tidningen vägen?
Vart finns det spontana?
Då måste jag säga att det va bättre förr, när man gjorde tidning efter det man kom hem med.
Nu är det bara så statiskt.
Och värre blir det, läsaren kanske inte märker det i början. Men snart får vi ett utrymme att fylla, varken mer eller mindre.
Bra eller dåligt, det ska in på sitt planerade utrymme i tidningen.
Suck.
Jobbet på Ece hade kunnat bli så bra. Men inte den här gången.
Här är några av mina bilder.








Och så här såg det ut i tidningen.



Inga kommentarer: