fredag 5 oktober 2012

Kemi

För att ett ganska tråkigt jobb ska bli spännande får man bli blöt. Eller nästan, igår besökte vi en skola som hade kemins dag. Kan bli spännande bilder sa nyhetschefen. Men när jag insåg att det enda eleverna skulle göra var att droppa vattendroppar på en plastbit förstod jag att det här blir inte så bildmässigt. Så jag lade mig på golvet, bad två tjejer at droppa vatten på kameran i stället. Sen hittade jag tre tjejer som faktiskt tykte att det va liiite spännande att droppa vatten med en pipett.
Roligare än så blir det inte ibland. Men det ser ju betydligt roligare ut i tidningen än hur det var i verkligheten. Så kan det vara ibland, men jag aktar mig noga för att vinkla saker för hårt när jag fotograferar. Det ska ju faktiskt vara verkligheten du ser i tidningen. Men ibland får man lov att skruva upp trivselfaktorn lite.
Kameran blev blöt, jag klarade mig.

Vattendroppar på en plastremsa.

Inga kommentarer: