torsdag 22 oktober 2009

Bättre sent än bråttom


Moras Målis Lars Johansson var som en gigant i målet.

Här är några av de utlovade hockeykorten. Inte en enda klok bild från remotekameran i taket dock. Första perioden var näst intill händelselös vid målet som min kamera bevakade. Och i inledningen av andra period så beslöt sig kameran för att packa ihop och bara tvärdö. Svarta rutor är ju inte så kul. Jag har i runda slängar ca 800 sådana.
Nu måste jag verkligen ha ett till kamerahus. Vilken tur att Nikon har släppt nya dräparen D3s.

Leksands målis Joacim Eriksson med fockus på pucken
Leksands Oliver åker på en flygtur.
Hårda tag vid sargen.
Moras Niklas Fogström jagar Leksands Tomas Kollar.


Kimmo Lotvonen.
Andreas Johansson gjorde debut i Leksand. En period senare slutade han. Det går bra nu.

Och så här blev det i tidningen. Plus en krönikasida.
----------------------------------------------------------------------------------

Jag hittade på två bilder på mina konkurrenter Peter och Henrik. Peter hade klurat ut vart jag stod när jag fotograferade häktade Mats Alm under ett förhör. Nu har dock polisen lärt sig att dra igen persiennerna. Henrik söker förgäves efter en lucka i samma persienn men går lottlös därifrån.

/Lars.


Inga kommentarer: