fredag 30 oktober 2009

Halloween

Eller häll i vin som en trevlig kollega skulle ha sagt. Ligger nått i det där.
Jag jobbar och det är en rätt lugn helg som väntar. ÄN! så länge, man vet ju aldrig. Innebandy nu ikväll och Falun vann. Kul.

Albin Glad svarade för en bra insats i sin debut i superligan.
Jacob Lundmark vräker sig fram.
Mattias Helgesson krigar sig igenom försvaret
Jacob Lundmark är nära att näta.
Samme Jacob som åker över sargen.
Västerås målis deppade efter ett gäng insläppta mål. Synd att bananen va slut.

I morron ska jag försöka klippa ihop ljud till ett bildspel som jag ska publicera nästa helg tror jag. Ett reportage som jag fotograferade för en vecka sen. Jag ser fram emot att se hur det blir i tidningen. Jag satte upp alla bilder på väggen idag och sen så var det bara att börja "kill my darlings". Svårt men kul. Jag fick dessutom hjälp av fotokollega Karin (som tyvärr slutar idag) och kollega Jonas. Första beslut som fattades var att det skall gå i färg. När jag fotograferade så kände jag att det skulle bli svartvitt. Men det släppte jag omgående när bilderna kom upp på väggen.
Sen kom kollega Cecilia och mer eller mindre satt pricken över iet. Tack för det.
Jag tror att det börjar ta form. Så sjukt kul att jobba fram ett rep så här. När min grovsortering är klar så skall jag, reporter Evalisa och redigerare Jenny sätta oss ner och slipa på det sista. Jag lägger upp lite bilder från repet senare och även hur det blev i papperet. Här nedan ser du en liiiten teaser.
Det går inte att klicka upp den större. Så klart. Vänta och se.

/Lars.

Inga kommentarer: