lördag 22 januari 2011

Tävlingsbilder

Det här reportaget är ett de två jag tävlar med i Årets bild i år. Jag har bloggat om det förut, och det hittar du här. På samma sida hittar du nästa reportage som jag tävlar med. Det om döden. Klicka på -->HÄR<-- för att se på bildspelet om Uv-rugbyn.
Och -->HÄR<-- klickar du för att se bildspelet om döden.

En singelbild på Lars Frölander som jag tror att jag skickade in. Lite osäker faktiskt. I porträttklassen.
Den här bilden på gymnastiktjejerna skickade jag in i Sport featureklassen.
Bilden på ...nu har jag glömt mamnet... skickade jag in i klassen Svenskt vardagsliv.
Bilden på Perti med sin megafon skickade jag också in i klassen Svenskt vardagsliv.
Björn Eriksson skickades in i porträttklassen.
Velodromcyklingen skickade jag in i klassen Sport action.

Bilden på Moder Joslin åkte in i porträttklassen.

Och sen så bara måste jag passa på att visa vilken uppskattning det blev på redaktionen. Känns så sjukt kul att jag som fotograf får hamna i ljuset lite. Samtidigt som jag småskäms lite. Såå stort hade det inte behövt vara. Eller?

Nu ser jag fram emot prisfesten den 18e Mars, och de reportage jag tänker driva igång i år.

/Dafgård

4 kommentarer:

FotoMix-bloggen sa...

Klart du INTE ska skämmas.
Finfina bilder du skickat in.
Lycka till.
/Daniel

Patrik sa...

Jag håller mina tummar det vet du!!

Lars Dafgård sa...

Då sträcker jag på mig istället då. Så får det bli. Tack Daniel.

Tack Patrik. Nästa år är det du som blir medlem och skickar in dina godingar.

anna sa...

Åh vad jag håller tummarna för UV-rugbyreportaget! Det är ett av de bästa reportagen om våran sport, kanonkul!

Och grattis till vad du nu vinner, kul! :D