tisdag 9 juni 2009

Bikers

Tisdag och kvällsjobb. Eller kväll vet jag inte. Eftermiddagsfotografering, men framkallning på kvällen. Jag och Herr Nilsson är kompanjoner den här veckan. Det är kul, vi har alltid roligt jag och Nilsson när vi jobbar. Vi betade av jobben på en mindre turné, enklast så. Vi träffade en kille som har fått klara sig utan a-kassa i ett halvår. Jag hamnade i samma trubbel en gång. Dock bara 3 månader, men det var ett helvete att vara utan pengar. Så jag kan verkligen förstå att den här killen har det jobbigt just nu. 
De gamla och navet. Det är ett gäng "grabbar" som gillar att cykla. (där kom rubriken in i det hela) På frågan om hur mycket träning det blir så svara de snabbt att 
- Vi tränar mellan årsmötena. 
- Men å andra sidan så har vi fler än ett årsmöte per år.
Vi skrattar och snackar lite med cyklisterna och jag tar några bilder. Vi får se hur det blir i tidningen. 
Jag och Nilsson avslutar dagens turné med en enkät som vi väljer att göra på stan. 
5 glada människor som får tillbaka på deklarationen. 
Kan avslöja att även jag fick tillbaka. Rätt rejält vill jag påstå. Men det ska sparas säger frugan, så får det bli. 
Ja just ja, vi pratade med några ungdomar som krigar för sin ungdomsgård. Kommunen vill lägga ner som vanligt, men det här verkar vara skarpa kids. Spännande att se hur det blir.

I morgon tror jag att jag ska fotografera en crosstävling. Det blir bra. Jag har själv tävlat i cross i många år så jag vet ju liksom hur det funkar. Kul kul.

Adjö för nu. //Lars.

De gamla och navet berättar om sin verksamhet
vi tog en sväng på Åsgatan så jag fick lite åkbilder
En av de 5 glada som får tillbaka pengar. Jaqueline hette hon.

1 kommentar:

anna sa...

fina bilder älskling!