fredag 5 juni 2009

Ojojoj!

Så då har man skapat en blogg då. Jag har med stort nöje följt och läst en massa andra fotobloggar under en tid, och tänkt att hur hinner alla med detta och framför allt, vad duktiga alla är. Den här bloggen tänkte jag skulle spegla pressfoto på landsort, lokaltidningsfoto. Jag jobbar som fotograf på Falukuriren som ingår i Dalarnas Tidningar. Jag är sällan ute på större och utlandsuppdrag som mina bloggande kollegor, men mycket är lika. Samma problem men lite olika lösningar. Samma glädje och passion för fotografi. 
Så kort sagt så tänkte jag berätta lite om pressfoto på en lokaltidning. Lite då och då. För den som vill. 

Så vi börjar väl med dagen det började då. Kvällsjobb med start på torget i Falun. Piratpartiet slutspurtar utanför kommunhuset och ikväll blir det tjo å tjim med musik på stora scenen. (Falukkalaset har startat) Eldkvarn ska lira och jag ska knäppa kort. Skulle även ha jobbat i morgon, men jag har lyckats få ledigt på självaste nationaldagen så jag kan ta med min fru på en släktfest. Rix FM festival i centrum. Men det kan jag missa. Stor chans att jag får fotografera det nästa år. Har mycket att berätta om, men vi tar det sen. 
Nu måste jag äta någonting innan kvällen drar igån här i byn.

Ha det gött så länge. /Lars.

Slänger med en bild på mig. Här har min reporter passat på att föreviga ett litet missöde som jag lyckades med. Lång historia så vi skiter i det. Kul hade vi i alla fall. Mina kollegor på redaktionen hade även de kul. Denna bild var nämligen med i morgonmailet. Så kul kan det vara på FK.

Hej då på riktigt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul påhitt och bra bilder.
Mvh Poppi

Patrik sa...

Bra bild att börja bloggen med. Ska bli grymt kul å följa...

P&K