torsdag 11 juni 2009

I dag är det chipsfredag

Det skulle min vän Daniel ha sagt om du frågar vilken dag det är. Alltid kul. Sen märkte jag att det kan vara chipsonsdag och chipstorsdag också. Det är liksom upp till var och en sade han.
Idag började jobbkvällen med förhandling med ledningen om fotoschema. Hade lite svårt att komma igång med fotograferandet efter det. Det tar på krafterna att strida lite.
Gav mig på lite klippning av det rörliga jag berättade om igår. Insåg ganska på en gång att det inte skulle funka. Kameran vi använder klarade inte av att ta upp ljudet i en replokal. Jag anade det redan då, men man måste ju testa för att veta. Nu vet jag.
Jag funderade ett tag och kom fram till att vi kör det i alla fall. Hårdrock ska ju vara lite skränigt skojade jag och en kollega. Men vill du se klippet så får du slingra dit själv på dt.se. Varning för ljudet då.
Falu BS (bandy) har signat två nya tränare. En snabb bild på det och sen iväg till Kopparvallen där Falu FK (fotboll) mötte min hemmaklubb Smedjebacken. Smedjebacken dundrade in två mål på tio minuter och sen bevakade vi bara ledningen. Enkelt. Testade lite nya vinklar under tiden. Brukar göra det när det är matcher i de lägre serierna. Hittade en ganska spännande vinkel som jag ska försöka med en annan gång. Den funkade inte idag dock, spelet var bara på den andra planhalvan. Stackars Falun, hehe.
Tingeling för idag. //Lars.

Nya tränare i Falu BS

Inga kommentarer: