måndag 22 juni 2009

Peace and love

Festivalbesökare på väg

ILL-Tick P.O.E. gjorde sin grej till näst intill tomma hus.

Nu har Peace and love dragit igång här i dalalandet. Först ut var Åsa Waldau, ni vet Kristi brud. Knutby. Ja ni fattar. Lite sånt där panelsnack med ett gäng som kan det där med att prata. Jag fick dock lite trubbel med en vakt eller vad man ska kalla honom. Jag han ta två bilder, sen kom han störtande och sade vänligt med mycket bestämt att nu är det färdigfotograferat. Varför vet jag inte men så var det. Jag hade dock redan en bild på Åsa och en bild på hela panelen. Så det sket väl jag kan jag säga. Sen skulle ett prataitaktmedmusikband uppträda på en scen i närheten. ILL-Tick P.O.E. hette dom. Bra som fan tyckte jag. Men tomt var det i publiken. Trögstartad festival kan man säga. Men det kommer att bli så sjukt bra senare. MÖTLEY CRÛE SKA SPELA PÅ TORSDAG!!!! Det går inte av för hackor det inte. Mina barndomsidoler tusen gånger om.
Jaja, nog om det. Samtidigt som jag skulle plåta festivalen i Borlänge så började nästa jobb, fotboll i Falun. Så fort iväg till matchen där ordern löd. - Ett snabbjobb.! Ta en bild å dra sen. Då ska ni veta att sådana jobb existerar inte riktigt. Inte i verkligheten. Min skrivande kollega tyckte att jag skulle rikta in mig på hemmamålvakten för han hade vart kusligt bra. Sagt och gjort, jag hastade iväg till kortsidan för att bränna av ett gäng bilder. Och sen dra ni vet. Men då tyckte tydligen hemmalaget att det var dags för en offensiv på ca 25 minuter med två mål som följd. På andra sidan planen då. Inte en enda bild så långt för mig. Bestämmer mig för att rädda en "traditionell" spelbild istället. Jag går till andra sidan planen. Då verkar hemmalaget såklart få för sig att nu är det färdigt med anfallen. Nu skulle man bevaka sin ledning som det så fint heter. Ett anfall på resterande speltid som bara utspelade sig i enormt motljus. Summan av denna kardemumma är då.
Inte en enda spelbild!!!
Jag fick rädda det hela med en arrangerad bild på målgörarna istället. Kul.
Men så är det i våran värld. Inget nytt. Men ändå.
I morgon ska jag på Mascupen. Mer cross. Skitkul. Jag har en grym bildvinkel som jag ska testa. Jag hoppas att det går att lösa.
Nu ska jag och mitt vrålåk dra hemåt. Häppårä//Lars.

Inga kommentarer: